Zbudowany jest z korpusu w kształcie prostopadłościanu. W dwóch głównych otworach umieszczone są: zawór przelewowy i zawór zwrotny sterowany sygnałem hydraulicznym zasilania. Zawory te połączone są ze sobą kanałami wykonanymi w korpusie. Na ściance dolnej i na dwóch ściankach bocznych dospawane są gniazda wtykowe typu
STECKO o wielkości 10. Do pokrywy tłoka wkręca się kolanko gniazdowo-wkrętne mające identyczne gniazdo 10. Dwa spośród wspomnianych gniazd, służą do podłączenia bloku zaworowego za pośrednictwem wysokociśnieniowych przewodów z siłownikiem
a pozostałe dwa z rozdzielaczem hydraulicznym.
W trosce o zabezpieczenie wnętrza bloku przed zanieczyszczeniami, wprowadzono dwa filtry
z drobnooczkowej siatki. Jedno z dwóch gniazd jest połączone z rozdzielaczem hydraulicznym
a drugie z komorą podtłokową siłownika.
Na jednej powierzchni czołowej, współosiowo do zaworu przelewowego, jest gwintowany otwór M2O x I,5 służący do wkręcenia wkładki manometru. Wkładka manometru posiada zawór zwrotny, który uniemożliwia wypływ cieczy poza przestrzeń wewnętrzną bloku. Jeżeli zakręcimy wskaźnik ciśnienia to zawór zwrotny wkładki otwiera się i przepuszcza ciecz roboczą pod pełnym ciśnieniem z komory podtłokowej siłownika co umożliwia odczytanie jego wartości.
Blok zaworowy posiada dwa otwory o średnicy 11 mm, służące do jego zamocowania. Producent zabezpiecza wszystkie otwory zaślepkami ochronnymi, a nagwintowaną końcówkę wkładki manometru kapturkiem ochronnym.